CONTENT
1. Doel: Is het duidelijk waar de site voor staat en wat je er kunt doen/vinden?
2. Beknopt: Is de informatie ‘to the point’, met name op de homepage?
3. Relevant: Is de informatie relevant, gezien het thema van de site?
4. Informatief: Zijn de teksten op de site informatief?
5. Sitemap: Is een overzichtelijke sitemap aanwezig?


SEO

6. Indexatie: Zijn de verschillende pagina’s binnen de site geïndexeerd door Google?
7. Metatags: Hebben de pagina’s unieke title tags, descriptions en relevante keywords?
8. URL’s: Zijn de gebruikte URL’s zoekmachine vriendelijk?
9. Flash/Javascript: Wordt het gebruik van Flash/Javascript in de navigatie vermeden?
10. Teksten: Zijn de teksten op de juiste zoektermen geoptimaliseerd?


USABILITY

11. Doelgroepen: Worden de verschillende doelgroepen goed bediend?
12. Layout: Is de layout overzichtelijk en is alles makkelijk te vinden?
13. Navigatie: Is er duidelijke en consistente navigatie en zijn er breadcrums?
14. Conversieproces: Is er een goede opzet van het conversieproces (bijv. contactformulier, bestellingen)?
15. Call-to-action: Zijn er voldoende en duidelijke conversie punten / momenten?


DESIGN

16. Uitstraling: Heeft de site een betrouwbare, professionele en verzorgde uitstraling?
17. Balans: Is er voldoende ruimte zodat er balans is tussen diverse elementen?
18. Huisstijl: Is er een heldere en consistente huisstijl gebruikt?
19. Multimedia: Wordt er gebalanceerd gebruik gemaakt van multimedia?
20. Typografie: Is er goed gebruik gemaakt van typografie?


TECHNIEK

21. W3C standaarden: Voldoet de site aan de W3C standaarden?
22. Browser support: Worden de belangrijkste browsers ondersteund?
23. Snelheid: Laadt de website binnen afzienbare tijd?
24. Betrouwbaar: Werkt de site zonder fouten?
25. Links: Zijn er geen foutieve links binnen de huidige website?