Online marketing

 

Online succes met online marketingOnline succes = Online marketing

Wij zijn in samenwerking met Online marketing bureau DOZYN ook gespecialiseerd in advies en uitvoering van online marketing activiteiten. In onze visie is het in de markt zetten van een commerciële website of webshop één, maar het daadwerkelijk succesvol bezoekers trekken en deze bezoekers naar klanten omzetten, vereist extra inspanning.

Hierbij moet je denken aan de volgende werkzaamheden; 

Doelgroep-, product- en concurrentieanalyse

De basis van elk goed marketingplan bestaat uit een gedegen analyse van de doelgroep, het product en de concurrenten. Samen met klanten beantwoorden wij vragen als; wie zijn mijn klanten, waar vind ik ze, waarom kopen ze mijn product en waarom kopen ze bij mij? Wij ondersteunen ze met het vinden van het onderscheidend vermogen en toegevoegde waarde.

Google analytics

Inrichten webanalytics, analyse en verspreiding

Web Analytics geeft heldere inzichten en uitgebreide informatie over de prestaties van de website & inzicht in de resultaten van de online activiteiten. Wij helpen organisaties met het maken van een goede analyse van de statistieken, en adviseren ze over de verbeteringen die we kunnen aanbrengen.

SEO; Zoekmachine optimalisatie

Keyword-analyse, schrijven van content verbeteren diverse tags

Doel is een webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine op de voor die webpagina relevante trefwoorden cq trefwoord-combinaties. Wij adviseren organisaties hoe zij hun website technisch, tekstueel en qua populariteit kunnen optimaliseren voor zoekmachines én bezoekers en voeren dit vervolgens in continue afstemming uit.

Search Advertising (SEA) - Google Adwords

Onder Search Engine Advertising wordt het tegen betaling plaatsen van advertenties boven en naast de natuurlijke zoekresultaten in Google verstaan. Wij adviseren en beheer Adwords campagnes, onder andere door uitgebreid zoekwoorden-onderzoek, het schrijven van nieuwe aantrekkelijke advertentieteksten die aanzetten tot actie, kliks en conversie en optimaliseren van de landingspagina’s.

Linkbuilding (tekst en banner ads)

Voor bedrijven onderzoeken en genereren wij goede inkomende links vanaf externe webpagina’s (backlinks), met als doel deze populairder te maken dan andere websites over hetzelfde onderwerp en aldus hoger te scoren in zoekmachines op voor de website relevante trefwoorden.

E-mailmarketing: Actiemail & Nieuwsbrieven

Een goede e-mailmarketingstrategie is van belang bij de verkoop of lancering van een product of dienst, maar ook om de doelgroep voortdurend te blijven binden en boeien. Wij analyseren, in samenwerking met de klant, hun doelgroep en zorgen voor meerwaarde in de mailing door de content af te stemmen op deze doelgroep. ook begeleiden wij het proces van het bepalen van de inhoud, de opmaak en verzending en beheer de statistieken.

Social media marketing

Social media marketing (SMM) is het gebruik van sociale netwerken, online communities en blogs voor marketing, sales, public relations en klantenservices. Ik maak een voorstel om te helpen met het updaten, monitoren en optimaliseren van de Social Media accounts. Ik maak dit voorstel concreet en vertaal het in een actieplan.

Conversie Optimalisatie (verbeteren call-to-action)

Op een website is het verleiden van de bezoeker een must. De call-to-action (CTA) moet het allemaal waarmaken. Het doel is betere prestaties van de webpagina's. Wij meten, analyseren en optimaliseren vervolgens bepaalde uitingen op de website. Samen met kennis over de doelgroep leidt dit tot betere website prestaties.